Asociația Română a Cărnii face apel la producătorii de mezeluri să nu scadă calitatea produselor din cauza crizei
PDF Email
Scris de agro-consultanta.ro
Miercuri, 07 Iulie 2010 15:21

Asociația Română a Cărnii (ARC), care reunește mai mulți producători de mezeluri, face apel la societățile din domeniu să nu scadă calitatea produselor, ca urmare a costurilor mari și a scăderii vânzărilor din cauza crizei.

„ARC face apel la procesatorii români de carne să facă eforturi maxime pentru menținerea calității mezelurilor autohtone, chiar a îmbunătățirii acesteia, în ciuda condițiilor vitrege actuale, evitând tentația ieftină a unor beneficii de moment! Imaginea companiilor este imaginea industriei noastre şi ARC cheamă la respectul ambelor şi, în primul rând, al consumatorilor”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de ARC.

 

 

Asociația menționează că a pledat permanent pentru ridicarea calității produselor din carne, ca singură modalitate de păstrare a fidelității consumatorilor români și, când condițiile o vor permite, de ieşire la export.

ARC susține că este printre puținele organizații profesionale care au insistat pentru reglementarea propriului domeniu, reușind să impună legiferarea unor Norme obligatorii de calitate a produselor din carne, prin Ordinul 560/2007. De asemenea, consideră că existența unor parametri minimi de calitate și compoziţie ce trebuie realizați de orice producător român (chiar cu dezavantajul competitiv că aceste norme nu trebuie respectate de produsele din alte țări) este în avantajul consumatorilor, dar și al industriei de procesare a cărnii din România.

„În condițiile crizei, din cauza restrângerii pieței prin scăderea puterii de cumpărare, este oarecum normală tendinţa unor producători de a substitui materii prime scumpe, pentru a răspunde cererii sectorului comercial şi ale populaţiei, în general, de preţuri mici.Însă această tendinţă este extrem de periculoasă, pentru că poate declanşa o spirală a scăderii calităţii (în primul rând nutritive) a produselor din carne, ce va afecta interesele reale ale consumatorilor, creând totodată premizele pierderii competiţiei cu industria europeană, pe propria noastră piaţă”, se arată în comunicat.