Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) informeaza ca incepand din data de  5 septembrie, Centrele judetene APIA vor efectua plata ajutorului de stat in sectorul cresterii animalelor, aferent lunii iunie si trimestrului II 2018.

Suma totala autorizata la plata este de 15.409.975,36 lei  si se acorda de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, pentru un numar de 80 solicitanti care au accesat aceasta forma de ajutor in conformitate cu Hotararea de Guvern nr. 1179/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat in sectorul cresterii animalelor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cum putem incasa ajutorul de stat

Pentru a beneficia de ajutorul de stat prevazut la art. 1 alin. (1), solicitantii trebuie sa incheie cu beneficiarii carora le presteaza serviciile prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) si b) contracte care sa cuprinda specia, rasa si numarul de animale, serviciile prestate si tariful acestora, ce se pastreaza de catre solicitant si sunt puse la dispozitia persoanelor din cadrul ANZ care efectueaza inspectia de stat in zootehnie, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.188/2014 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Zootehnie «Prof. dr. G. K. Constantinescu», cu modificarile ulterioare.”

Documentele necesare

Cererea de plata a ajutorului de stat pentru serviciile de intocmire si mentinere a registrului genealogic al rasei, completata de catre solicitantii prestatori ai serviciilor prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a), al carei model este prevazut in anexa nr. 4a, se poate depune lunar/trimestrial, conform optiunii mentionate in cererea initiala, la centrele judetene ale APIA, respectiv al municipiului Bucuresti, in termen de 20 de zile lucratoare urmatoare incheierii lunii/trimestrului pentru care se solicita ajutorul de stat, insotita de urmatoarele documente aferente perioadei pentru care s-au efectuat serviciile:

a)memoriul tehnic cu activitatile, inclusiv lucrarile efectuate pentru realizarea obiectivelor prevazute in programele de ameliorare si/sau conservare, aprobat de ANZ;

b)lista activitatilor, inclusiv lucrarile si tarifele acestora pentru serviciile prevazute la art. 7 alin. (2) in luna pentru care se solicita ajutorul de stat, avizata de ANZ;

c)facturile lunare/trimestriale in care sa fie mentionate activitatile efectuate si cuantumul acestora, precum si perioada facturata;

d)documentele justificative de incasare de la beneficiarii ajutorului de stat a sumelor corespunzatoare, in functie de intensitatea ajutorului de stat pentru serviciul prestat;

e)copia atestatului de producator, in cazul beneficiarilor persoane fizice, la depunerea primei cereri de plata.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *