Astfel, denumirea înregistrată este protejată împotriva oricărei alte practici care ar putea induce în eroare consumatorul cu privire la adevărata origine a produsului, a anunțat Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Dreptul de utilizare a logo-ului național, cât și dreptul de a comercializa produse din clasa cu denumirea Telemea de Sibiu revine exclusiv producătorilor sau procesatorilor din arealul geografic, respectiv teritoriul administrativ al județului Sibiu care respectă prevederile din caietul de sarcini și sunt supuși controlului și certificării unui Organism de Inspecție și Certificare recunoscut de Ministerul Agriculturii.

Autoritatea competentă responsabilă cu verificarea pe piaţă a etichetării şi utilizării logoului naţional este Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) conform art. 2 alin.(c) din Hotărârea nr.152/2015.

Asociația Producătorilor de Telemea de Sibiu, grupul aplicant al producătorilor și procesatorilor produsului ”Telemea de Sibiu” din arealul geografic trebuie să desfășoare activități de informare a consumatorilor şi promovare în privinţa proprietăţilor produselor care oferă valoare adăugată, va monitoriza utilizarea comercială a denumirii ”Telemea de Sibiu”, va lua măsuri pentru asigurarea protecţiei juridice adecvată a indicaţiei geografice protejate național.

Prin aceasta se completează lista produselor depuse pentru dobândirea protecției europene pentru sistemul de calitate Indicație Geografică Protejată, astfel că România are în prezent alături de cele deja înregistrate, încă patru produse în stadiul de evaluare: ”Cârnați de Pleșcoi”, ”Caşcaval de Săveni”, ”Scrumbie de Dunăre afumată” și ”Telemea de Sibiu”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *